چگونه بهترین دستگیره درب را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین دستگیره درب را انتخاب کنیم؟

انواع دستگیره درب ساخمان از مهم‌ترین یراق آلات دکوراسیون محسوب می‌شوند که تاثیر زیادی بر چیدمان و طراحی منزل و محل کار دارند. معمولا دستگیره درب به تعویض نیاز دارد و نمی‌توان به صورت دائمی از یک نمونه از آنها استفاده کرد. همچنین هر دستگیره ممکن است تنها بر روی یک درب قابل نصب باشد و کاربردهای مختلفی برای آن طراحی شده باشد؛ مثلا دستگیره درب اتاق خواب بر روی دستگیره درب دفتر کار قابل نصب نیست. انواع دستگیره‌ چوبی، فلزی و پلاستیکی در بازار موجود‌اند که شما طبق سلیقه خود و کاربرد آنها، دستگیره را انتخاب می‌کنید. در ادامه به انواع دستگیره درب و طبقه‌بندی آنها می‌پردازیم. آریا یراق عرضه کننده بهترین دستگیره‌های درب در سطح بازار، رضایت مشتریان خود را در اولویت قرار می‌دهد و آسایش شما را بیش از پیش مد نظر قرار می‌دهد.

انواع دستگیره درب ساختمان

به طور کُلی انواع دستگیره‌های درب شامل انواع توپی و اهرمی هستند که شما باید از میان آنها مورد دلخواه خود را انتخاب کنید.

دستگیره‌ درب توپی

این نوع دستگیرهاز سال‌های دور تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند و بر روی درب‌های قدیمی از همین دستگیره‌ها استفاده شده است. اما با پیشرفت علم دستگیره‌های توپی شاهد پیشرفت‌های زیادی بوده‌اند و طرح‌ها، جنس‌ها و سبک‌های نوینی به آنها اضافه شده است. این دستگیره‌ها برای درب‌های مدرن، و به خصوص منازل مسکونی بسیار کارآمد و خوشایند هستند. امروزه باید از عناصری در اتاق خواب‌ استفاده کنیم که باعث جذاب شدن آن می‌شود. بنابراین دستگیره‌ چوبی یا فلزی توپی می‌تواند یک ویژگی‌ خاص به اتاق اضافه کند.

دستگیره درب اهرمی

این دستگیره‌ها معمول‌تر و پراستفاده‌تر هستند و راحتی بیشتری از نظر قرار گرفتن دستگیره در دست در اختیار ما می‌گذارند. دستگیره اهرمی به گونه‌ای طراحی شده که افراد مختلف با سطوح متفاوت از توان، نیرو و مهارت بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. اگرچه دستگیره‌های توپی ویژگی‌های استثنایی خود را دارند، اما دستگیره اهرمی به مراتب مدرن‌تر و متنوع‌تر است. تصمیم نهایی در مورد اهرمی یا توپی بودن دستگیره با شماست و به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما در هر حال شما باید دستگیره‌ای را انتخاب کنید که برای دکوراسیون شما مناسب باشد.

انواع دستگیره توپی و اهرمی

در این بخش به مدل‌های مختلف دستگیره‌های توپی و اهرمیاشاره می‌کنیم:

دستگیره‌ اهرمی پلاکدار

این نوع از دستگیره ظاهری کلاسیک دارند و برای طراحی‌های سلطنتی یا سنتی و کلاسیک مناسب‌اند.

دستگیره اهرمی روزت

این دستگیره‌ها بسیار ساده هستند و برای هر نوع خانه و دکوراسیونی مناسب‌اند. قسمت کلیدخور این دستگیره‌ها  می‌توانند دایره‌ای یا مربعی باشند و طراحی‌های مدرن، مینیمال یا کلاسیک دارند. دستگیره‌ چوبی و فلزی اهرمی در این نوع دستگیره وجود دارند.

دستگیره توپی لبه دار

دستگیره‌های توپی لبه دار باید قفل‌های لبه داری دارند که برای خانه‌های قدیمی و کلاسیک مناسب‌ترند. این دستگیره‌ها بسیار جذاب هستند و کسانی که می‌خواهند از دستگیره‌های درب خاصی استفاده کنند می‌توانند این محصولات را مد نظر قرار دهند.

شما عزیزان می‌توانید بهترین دستگیره‌های درب با کیفیت مناسب و قیمت به صرفه را می‌توانید از آریا یراق تهیه نمایید.

انواع دستگیره درب از نظر جنس

جنس دستگیره درب یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر زیبایی و ماندگاری محصول است. آگاهی از جنس‌های مختلف دستگیره درب می‌تواند به شما کمک کند تا نیاز خود را بشناسید و بهترین نوع آن را برای خود انتخاب کنید. در ادامه به بررسی ویژگی‌های انواع دستگیره درب از نظر جنس می‌پردازیم.

دستگیره درب فولادی

این دستگیره‌ها متداول‌ترین جنس در نوع خود هستند و ساختار بسیار محکمی دارند که در برابر خوردگی و زنگ زدن مقاوم است. عمر این دستگیره‌ها بسیار زیاد است و ماندگاری آنها از سایر انواع دستگیره درب بیشتر است. جنس این محصولات برای درب‌هایی که استفاده زیادی دارند و کمتر تزئینی هستند، بسیار مناسب است. شایسته ذکر است که دستگیره‌های استیل ضد زنگ نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

دستگیره درب برنزی

دستگیره‌های برنزی ظاهر جذابی دارند و بیشتر تزئینی هستند. برنز در اثر گذشت زمان درخشان‌تر می‌شود که ویژگی‌ منحصر به فرد آن است. این جنس هم برای استفاده در دستگیره‌های اهرمی و هم دستگیره‌های توپی مناسب است. ترکیب درب‌های چوبی و دستگیره‌های برنزی معمولا خوشایند و زیباست.

دستگیره آلومینیومی

وزن سبک و طول عمر زیاد از جمله ویژگی‌های دستگیره‌های آلومینیومی هستند. این دستگیره‌ها به راحتی خنک می‌شوند و به همین دلیل حس خوشایندی را در حین لمس القا می‌کنند. از ویژگی‌های بارز آلومینیوم رنگ پذیری آن است که باعث می‌شود بتوانید رنگ مورد علاقه‌تان را مطابق با دکوراسیون فضا، به دستگیره بزنید.

دستگیره  درب چوبی

دستگیره درب چوبی یکی دیگر از انواع دستگیره‌های تزئینی است که اخیرا  به یکی از محصولات بسیار پرطرفدار تبدیل گشته. این نوع دستگیره ها برای استفاده در هر نوع درب کاربرد دارند و احساس راحتی خاصی در دکوراسیون شما ایجاد می‌کنند.

دستگیره شیشه‌ای

دستگیره‌های شیشه‌ای معمولا در دفاتر و ادارات کاربرد دارند و در این فضاها بسیار شیک و عامه پسند به حساب می‌آیند. اگر قصد خرید دستگیره درب شیشه‌ای را دارید، توصیه می‌شود حتما بهترین جنس آن را انتخاب کنید تا از ماندگاری و طول عمر آن بهره ببرید.

دستگیره درب دیجیتال

دستگیره دیجیتال یا هوشمند نوعی از دستگیره الکترونیکی است که برای کنار گذاشتن قفل‌های نا امن و مکانیکی قدیمی طراحی شده است. با این دستگیره‌ها شما نیازی به حمل دسته کلیدهای حجیم ندارید و از سویی دیگر از امنیت درب ورودی اطمینان دارید.

عملکرد دستگیره‌های دیجیتال به گونه‌ای است که تنها با استفاده از نشانه‌های بیومتریک (مثل اثر انگشت و تشخیص چهره) یا رمز و کارت برای باز و بسته شدن استفاده می‌کنند. همچنین این دستگیره‌ها به راحتی از طریق سیستم‌های هوشمند و حتی موبایل قابل کنترل هستند و کار شما را تسهیل می‌کنند. مدیریت ورود و خروج افراد از طریق دستگیره دیجیتال بسیار راحت است و تنها کافی است دسترسی لازم را برای کاربرد ایجاد کنید.  این دستگیره‌ها از باتری استفاده می‌کنند تا در شرایط اضطراری بتوان از آنها استفاده کرد.

مزایای دستگیره دیجیتال

در قفل‌های قدیمی و مکانیکی از کلیدهای دستی و غیر قابل اطمینان برای قفل کردن یا باز کردن درب استفاده می‌شود که همه می‌دانیم امنیت کافی ندارند. از سویی دیگر این قفل‌ها دردسر زیادی دارند و هر لحظه ممکن است کلید آنها را فراموش کنیم. مزیت دستگیره دیجیتال نسبت به این قفل‌های قدیمی این است که برای آشنایان به راحتی قابل استفاده هستند و برای غریبه‌ها عبور از درب را غیر ممکن می‌کنند. در واقع دستگیره دیجیتال کار خود را به صورت کامل‌تر به انجام می‌رساند. همچنین ورود و خروج از طریق این دستگیره‌ها قابل کنترل است و کاربران احساس راحتی بیشتری دارند.

هنگام خرید دستگیره درب به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگرچه خرید دستگیره درب آسان به نظر می‌رسد و احتمالا فکر می‌کنید تنها باید به سلیقه‌تان مراجعه کنید. اما دستگیره باید متناسب با درب، دکوراسیون و انتظارات شما باشد. مثلا اگر به امنیت خیلی اهمیت می‌دهید بهتر است دستگیره‌های دیجیتال را انتخاب کنید. یکی دیگر از نکات مهم سهولت در استفاده است؛ به این معنی که دستگیره باید به راحتی جابجا شده یا اینکه باز و بسته کردن و نصب آن آسان باشد. بنابراین بهتر است در هنگام خرید به نوع دستگیره و ویژگی‌های آن توجه کنید.

بهترین دستگیره درب را از کجا بخریم؟

فروشگاه آریا یراق یکی از معتبرترین عرضه کنندگان یراق آلات است که اتفاقا تمرکز زیادی بر روی ارائه دستگیره‌های درب با کیفیت دارد. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه، بهترین محصولات بازار را در انواع مختلف مشاهده کنید و از میان آنها نمونه مناسب را انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم برای مشاوره با کارشناسان ما، با شماره تماس دفتر آریا یراق تماس حاصل فرمایید. با تشکر.