چگونه کاندوم مناسب بخریم

چگونه کاندوم مناسب بخریم

کاندوم یک ابزار بهداشتی و ایمنی برای زندگی زناشویی است. افرادی که دچار زود انزالی هستند یا می‌خواهند یک نزدیکی کامل و ایمن داشته باشند؛ باید از کاندوم استفاده کنند. در ادامه در تازه ترین ها به شما میگوییم که چگونه کاندوم مناسب بخریم.

یادم میاد بار اولی که قصد داشتم کاندوم بخرم، با توجه به کمبود اطلاعات و همچنین ترس و خجالت، حس خیلی بدی داشتم. همیشه درگیر این سوالات بودم که حالا چجوری برم داروخانه بگم کاندوم می‌خوام! چه مدلی رو باید انتخاب کنم که مناسب من و همسرم باشه. من تو اولین قدم سرخ و سفید میشدم چه برسه به اینکه بخوام سوال فنی هم بکنم!

پس، باید در انتخاب و خرید کاندوم؛ ضمن مشورت با همسرتان و در نظر گرفتن میل جنسی خودتان و همسرتان، کاندومی بخرید که در ایمنی کامل و همراه با افزایش میل جنسی باشد.

چگونه کاندوم مناسب بخریم

انواع کاندومها

کاندومها از نظر جنس به دو دسته بزرگ تقسیم می شوند: طبیعی و صناعی.

کاندومهای طبیعی

کاندومهای طبیعی را از جنسهای مختلف می سازند که شایعترین آنها لاتکس طبیعی و پلاستیک است. امروزه اکثر کاندومها از لاتکس طبیعی درست شده اند. این نوع کاندومها موثرترین روش در جلوگیری از ابتلا به بیماریهای آمیزشی هستند. کاندومهای از جنس لاتکس طبیعی تا ۸۰۰ درصد اندازه خود قابل کشش هستند. این کاندومها از نظر وجود سوراخ با جریان برق تست می شوند. امروزه تمامی کارخانجات سازنده کاندوم باید از استاندارد۴۰۴۷ ISO پیروی کنند. با اینکه کاندومهای از جنس لاتکس آنها را پر مصرف ترین کاندوم کرده است ولی آنها یک عده عیوبی هم دارند.

عیوب کاندوم های لاتکس عبارتند از


√ اگر این کاندومها با مرطوب کننده های روغنی مثل لوسیون دست و صورت و وازلین استفاده شوند دچار آسیب می شوند. تماس با مواد روغنی سبب پاره شدن این کاندومها می شود.
√ تعدادی از افراد به لاتکس حساسیت دارند و نمی توانند از آن استفاده کنند. در سال ۲۰۰۹ کاندومی از جنس وایتکس (Vytex) ساخته شد که در آن ۹۰ درصد پروتئینهائی که در لاتکس طبیعی سبب حساسیت می شدند، حذف شده اند. یک نوع کاندوم عاری از مواد حساسیت ساخته شده است که جنس آن از لاتکس صناعی است که پلی ایزوپرن نامیده می شود.

کاندوم های صناعی

معروفترین این نوع کاندومها، کاندومهائی هستند که از پلی یورتان (Polyurethan) ساخته شده اند. سایر انواع کاندومهای صناعی که مورد استفاده قرار می گیرند کاندومهائی هستند که از رزین AT-10 و پلی ایزوپرن (Polyisoprene) ساخته شده اند. کاندومهای پلی یورتان ضخامت خیلی اندک دارند و فوق العاده نازک هستند. ضخامت آنها از چهار تا هفت صدم میلی متر متفاوت است.

علت برتری کاندومهای پلی یورتان نسبت به کاندومهای لاتکس :

حرارات را خیلی بهتر از کاندومهای از جنس لاتکس منتقل می کنند.
در مقابل حرارت و اشعه ماوراء بنفش حساسیت کمتری دارند بنابراین نگهداری آنها ساده تر است.
کاندومهای پلی یورتان با مواد مرطوب کننده حاوی روغن قابل استفاده هستند.
خیلی کمتر از لاتکس حساسیت زا می باشند.
فاقد بو هستند.

عیوب کاندومهای پلی یورتان

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مصرف کاندومهای پلی یورتان را برای جلوگیری از حاملگی و بیماریهای آمیزشی مورد تائید قرار داده است. اما این کاندومها دارای عیوب زیر نیز می باشند:
• کاندومهای پلی یورتان بخوبی کش نمی آیند بنابراین بیشتر مستعد پاره شدن می باشند.
• زود شکل خود را از دست می دهند.
• گرانتر هستند.
کاندومهای صناعی پلی ایزوپرن یک نوع لاتکس صناعی می باشند و در ضمن اینکه خیلی گرانتر هستند ولی همان مزایای کاندومهای لاتکس طبیعی را دارا می باشند. این کاندومها نیز حرارت را خیلی خوب هدایت می کنند ولی برخلاف کاندومهای پلی یورتان قابل استفاده با مواد مرطوب کننده روغنی نیستند.

اگر از تاریخ انقضاء کاندوم گذشته است نباید از آن استفاده کرد

متناسب با میل جنسی بخرید

کاندوم‌های بسیار متنوعی وارد بازار شده است. از انواع کاندوم‌های شیاردار و دندانه‌دار بگیرید تا کاندوم‌هایی که دارای لایه‌های در داخل و لایه‌هایی در بیرون برای افزایش میل جنسی هستند.

مدلی‌هایی از کاندوم هم لاتکس خاردار و نوع پولی اورتان هستند که البته قیمت بالاتری دارند ولی در میان جوانان پرطرفدارتر هستند. طبیعی است که هر کاندومی نمی‌تواند احساس بهتر, راحتی بیشتر و اعتماد بیشتری به استفاده‌کننده القاء کند و باید مناسب وضعیت مصرف‌کننده باشد.

می‌توانید با خرید تکی کاندوم‌های مختلف و استفاده از آن‌ها، دنبال یافتن بهترین کاندوم مناسب نیاز جنسی خود و همسرتان باشید.

چگونه کاندوم مناسب بخریم

سایز مناسب بخرید

برخلاف باور عمومی، کاندوم‌ها تک سایز یا free-size نیستند. متاسفانه، در ایران درباره کاندوم‌های اطلاعات کم و اشتباه زیادی وجود دارد. برای اینکه آمیزش راحتی داشته باشید، باید از کاندوم‌های مناسب خود استفاده کنید.

بسیاری از زوج‌ها با اولین بار خرید و استفاده از کاندوم، چون میل جنسی مورد انتظار را نمی‌برند؛ آن را کنار می‌گذارند و به روش‌های غیر ایمن و خطرناک دیگر رو می‌آورند در صورتی که نمی‌دانند باید کاندوم اندازه مناسب خریداری کنند.

البته، در ایران غالب کاندوم‌های وارداتی دارای سایز استاندارد هستند ولی اگر جزو مردانی باشید که آلت تناسلی بزرگ‌تری دارید؛ باید دنبال کاندوم سایز بزرگ باشید. ( چگونه کاندوم مناسب بخریم )

انواع کاندوم را بشناسید

همه کاندوم‌ها برای افزایش لذت جنسی و ایمنی کامل در نزدیکی ساخته شده‌اند ولی یک مدل نازک‌تر، مدلی دیگر تاخیری و مدل‌هایی هم طبیعی هستند.

باید با خواندن برجسب‌ها و کاغذهای راهنمای کاندوم، مشخصات و ویژگی‌های آن را و چیزی متناسب با میل و نیازتان بخرید.

کاندوم‌های نازک یا فوق‌العاده نازک برای احساس بیشتر تولید شدند. اگر زود ارضا می‌شوید؛ باید کاندوم‌هایی تاخیری بخرید. چندین نوع کاندوم تاخیری وجود دارد. برخی از کاندوم‌های تاخیری فقط در نوک آن‌ها مایعی کرم مانند قرار دارد که به زود انزالی کمک می‌کند ولی مدل‌های دیگری از کاندوم در تمام لایه داخلی آن‌ها کرم ضد زودانزالی استفاده شده است.

گول برند، بسته‌بندی و بازاریابی را نخورید

در بازار کاندوم‌ها، بازاریابی و اغراق‌گویی بسیار زیاد است. بسیاری از کاندوم از واژه «طبیعی» استفاده می‌کنند در حالی‌که دقیقا مشخص نیست منظورشان چیست. گاهی اوقات منظورشان از «طبیعی»، نازکی، سفتی و چسبانی بیشتر است تا حس ارضای طبیعی داشته باشید.

گاهی اوقات منظورشان جنس ساخته شده کاندوم است که طبیعی است یا اینکه می‌خواهند بگویند یک کاندوم استاندارد است.

بنابراین؛ بدون افتادن در دام تبلیغات و بازاریابی، رنگ و بسته‌بندی و انواع شیوه‌های دیگر فروش کاندوم، به دنبال مدلی مناسب نیازتان باشید.

برچسب‌ها و راهنماها را بخوانید

بسیاری از خریداران کاندوم، به محض اینکه بسته کاندوم را باز می‌کنند؛ کاغذ یا دفترچه راهنمای آن را دور انداخته و حتی به توضیحات روی بسته‌بندی هم دقت نمی‌کنند.

در راهنماهای کاندوم‌ها، طریقه استفاده، ویژگی‌های کاندوم خریداری شده و برخی عوارض و مشکلات احتمالی، نکات مهمی که باید مدنظر قرار دهید و اطلاعات مفید زیادی نوشته شده است که می‌توانند راهگشا باشند.

کاندوم فقط برای مردان نیست

اشتباه است تصور کنید همه‌چیز کاندوم به مردان مربوط می‌شود و زنان هیچ نقشی در انتخاب، خرید و استفاده از آن ندارند.

همان‌طور که مردان باید در استفاده از یک کاندوم، راحت باشند و لذت بیشتری ببرند؛ زنان هم باید چنین حسی را تجربه کنند. پس، انتخاب و خرید کاندوم باید همراه با مشورت باشد.

ممکن است کاندومی تمام ویژگی‌های مورد نیاز یک مرد را داشته باشد ولی مطابق میل جنسی زن نباشد. یا اینکه زنان دوست داشته باشند کاندوم‌هایی با رنگ‌ها و طعم‌های متنوع‌تری بخرند.

برای رسیدن به لذت بیشتر، احساس راحتی بیشتر و ایمنی کامل بهتر است همسران با همکاری و مشورت یکدیگر یک برند و مدل کاندوم انتخاب و خریداری کنند.

همین‌طور، بهتر است مرتبا درباره کاندوم با یکدیگر صحبت کرده و نظرات همدیگر را بشنوند و تجربه‌های خود را همسرشان به اشتراک بگذارند.