گره های ذهنی را ساده و سپس حل کنید.

گره های ذهنی را ساده و سپس حل کنید.

تازه ترین ها : همه ی ما مدت زمانهایی را در زندگی، دچار گره های ذهنی میشویم، و انگار توانایی ما در حل و رفع آنها پایین می آید. این مدت زمانها می تواند یک یا چندین روز، یک یا چندین هفته، یا ماهها، یا حتی سالها باشد.
اکنون ببینیم گره های ذهنی چه چیزهایی هستند. شاید چیز عجیب و ناشناخته ای به نظر بیاید اما این گره ها همین موارد زندگی و روزمره خودمان است، به سادگی جابجایی یک فنجان.
مثال بسیار ساده ای را فقط به عنوان نزدیکترین و ساده ترین مثال ممکن بیان می کنم: شما یک فنجان چای را در اتاق خواب خود میل کرده و آن را در همانجا رها میکنید. هر روز می گویید فنجان را ببرم و شستشو کنم و در جای خود قرار دهم، اما این کار را نمی کنید و هر بار دیدن فنجان کمی شما را اذیت می کند.
مثال بسیار ساده تر: شلوارتان از یک قسمت بسیار کوچک پاره شده و هر بار که می خواهید آن را بپوشید، می گویید ای وای این هنوز هم پارگی دارد و ندوخته ام، یا باید ببرم و به خیاط بدهم، اما این کار را انجام نمی دهید و بارهای بعدی نیز دوباره آن را در زمان استفاده و نیاز می بینید. این ها به همین سادگی تبدیل به یک گره ذهنی میشوند.
منزلی که در آن زندگی می کنید نامرتب شده است و هر روز دیدن آن و زندگی کردن در آن، انرژی شما را پایینتر می آورد، با اینکه می شود با یکبار بلند شدن و همت کردن آن را به راحتی مرتب کرد. اما شما هر روز در برابر این آشفتگی ساده و قابل حل، احساس ناتوان شدن و به قولی در زبان عامیانه، احساس قفل شدن می کنید.
هر روز می خواهم با فلانی تماس بگیرم اما نمی شود.
یک ماه است می خواهم این کتاب را بخرم اما نمی شود.
هفت ماه است می خواهم این در را رنگ کنم.
یک سال است ………
به همین راحتی گره های ذهنی ایجاد می شوند و شاید بعضی هایشان به راحتی حل شوند اما در ذهن ما گره خورده اند.نکته مهم تر این است که گاهی همین گره ها اگر طولانی مدت شوند، احتمال آسیب دارند.
مثال: یک سال است می خواهم هماهنگ کنم بیایند این پشت بام را ایزوگام کنند، اما انجام ندادم و اکنون در این بارندگی شدید، برایم دردسر ایجاد شد.
چهار ماه است میدانم اتومبیل من مشکل کوچکی دارد، اما آن را رفع نکردم و اکنون به مشکل بزرگی تبدیل شد. و بسیاری مثال های دیگر.
شاید من نام این موارد را گره های ذهنی گذاشتم و شما با نام دیگری با آنها آشنا هستید و چیز دیگری آن را خطاب کنید. اما هر چه هست بهترین راهکار، حل کردن و رفع آنهاست.


میترا مهرویان
Instagram: mahrouyan.mitra