تشخیص لوستر برنزی اصل از لوستر برنزی تقلبی

تشخیص لوستر برنزی اصل از لوستر برنزی تقلبی

خرید لوستر با توجه به توجه به محیط

همانطور که گفته شد در لوستر ها طراحی های متنوع و سایزبندی های مختلفی وجود دارد.

 پس برای خرید لوستر ابتدا باید فضای منزلتان را مورد بررسی قرار دهید و سبک محیط و هماهنگی لوستر با اجزای دیگر را در نظر بگیرید. برای روشنایی هر مکانی توام با زیبایی و جلوه ای خاص از لوسترها استفاده می‌شود. البته لوسترها را باید با توجه به اندازه فضا، نوع مکان و طراحی آن انتخاب کرد.

لوسترها از جنس و متریال های مختلف، در دو سبک مدرن و کلاسیک طراحی و تولید می شوند. امروزه در صنعت لوستر سازی، لوسترهای مدرن و پرطرفداری تولید شده‌اند، که با نام لوستر برنزی وارد بازار می شوند. لوستر برنزی از انواع قدیمی لوستر به حساب می‌آید که تا به امروز طراحی قدیمی آن جلوه و زیبای خود را حفظ کرده است و محبوبیت خود را دارا است.

لوسترهای برنزی کریستالی به چه لوسترهایی گفته می شود؟

لوسترهای برنزی اغلب از فلز توپر با طراحی ۶ شاخه ای و یا ۸ شاخه ای ساخته می شوند که جنس آن ها برنز می باشد. در مدل لوستر های برنزی کریستال نیز به آن اضافه می کنند که این کار باعث پخش شدن نور و ایجاد جلوه های بسیار زیبای نوری می شود به این لوسترها لوسترهای برنزی کریستالی هم می‌گویند. لوستر برنزی را طی سال های اخیر از جمله محصولات روشنایی پرطرفدار می توان نام برد.

چگونه می‌توان لوستر برنزی اصلی را از لوستر برنزی تقلبی تشخیص داد؟

در اصل محبوبیت خود فلز برنز باعث شده تا لوسترهای برنزی طرفداران بسیاری را به خود جذب کنند و طبیعی است که وقتی افراد فاکتورهای مثبت فلز برنز رو نسبت به سایر فلزات بشناسندمیل و رغبت بسیاری برای تهیه لوسترهایی که از جنس برنز هستند، داشته باشند. فلز برنز جز دسته فلزات گرانبها محسوب میشود به همین دلیل حس بسیار خوبی را به مصرف کنندگان و یا بینندگان انتقال می‌دهد واستفاده از آن در هر مکانی حس قدرت و اشرافی گری را به آن فضا می‌دهد.

فلز برنز را میتوان آلیاژ از قلب و مس نام برد که از سال‌های گذشته در ساخت لوازم فلزی و قطعات مورد استفاده قرار گرفته است. اما در اصل می توان گفت واژه برنز برای رنگ باز کرده ای از آلیاژهایی که قسمت اصلی آنها از مس تشکیل شده است، کاربرد دارد که آلیاژ برنج هم جزو همین دسته می باشد. در واقع فلز برنج و برنز هردو از آلیاژهای فلز مس می باشند که نام هایشان نیز مشابه هم است همین موارد باعث شده که مردم به اشتباه گمان  کنند که لوستر هایی که به اسم برنز در بازار عرضه شدند از همان برنج ساخته شده اند و فروشنده ها به جای گفتن لوستر برنجی به آن لوستر برنزی می گویند.

نکات مثبت فلز برنج باعث به کار بردن آن به کاررفتن آن در در ساخت لوستر شده است از جمله مزایای آن اشاره کرد فلز برنج پذیری بیشتری نسبت به فلز برنز دارد و کار تولید کننده را در ریخته گری راحت تر می کند. جابجایی رنگ برنج نسبت به فلز برنز طلایی تر است و جذابیت بیشتری نیز دارد و علاوه بر آن برنج استحکام و مقاومت بسیار بالایی در مقابل اکسید شدن و کدر شدن دارد و بعد از طلا پلاتین و نقره در رتبه چهارم زیباترین جلا دهنده به لوستر قرار گرفته است‌. همین موارد باعث شده است که از همان به فلز برنج لوسترهای برنزی استفاده شود تا پس از مدتی استفاده لوستر شفافیت و جلای خود را از دست ندهند و دچار کدر شدگی نشود. در صورتی که لوستری با دارا بودن وزن ثابت از برنز ساخته شده باشد قیمت نسبتاً بالایی خواهد داشت. گرچه فلز برنج نسبت به آهن و آلومینیوم جزو فلزات گرانبها محسوب می‌شود اما برای کاهش یافتن قیمت نهایی لوسترها گاهی از فلز آهن و آلومینیوم و سایر فلزات در بدنه لوستر به کار میبرند که با توجه به درصد  به کار رفته در این فلزات در قیمت نهایی آن ها کاملا متفاوت خواهد بود.

از لوسترهای برنزی در چه مکانهایی می توان استفاده کرد؟

شما می‌توانید از لوسترهای برنزی در مکان‌های مختلفی مانند سالن پذیرایی، سالن تشریفات هتل، لابی ساختمان و هر مکانی که در وهله اول علاوه بر نورپردازی و تامین روشنایی نیاز به شکوه جلوه و زیبایی دارد استفاده نمایید.

برای خرید لوستر برنزی چه مواردی را باید در نظر داشت؟

موارد بسیاری را برای خرید لوستر برنزی باید مد نظر داشت که از جمله آنها می‌توان به رو به بالا یا پایین بودن شاخه ها و همینطور وجود تنوع ساز در تعداد شاخه ها و وجود دیوارکوب را نام برد رنگ مو و مدل کریستال لوستر سنیز در انتخاب آن بی تاثیر نخواهد بود.