در دوران کرونا ازدواج کنیم یا نه

در دوران کرونا ازدواج کنیم یا نه

در دوران کرونا ازدواج کنیم یا نه ، ازدواج جوانان مثل دیگر مسایل تحت‌تأثیر کرونا قرار گرفته که دارای تبعات مثبت و منفی است. از مهمترین آثار و نتایج مثبت کرونا در ازدواج جوانان، کاهش هزینه های ازدواج به علت عدم برگزاری مراسم عقد و عروسی است. در ادامه با تازه ترین ها همراه باشید.

تعویق ازدواج به علت عدم برگزاری مراسم عقد و عروسی با هدف گذار از بحران کرونا، باعث تضعیف رابطه صمیمی زوجین و کاهش انگيزه جوانان برای تشکیل زندگی مشترک می شود.

این تعویق همینطور باعث افزایش اضطراب و نگرانی تنش جوانان به علت ابهام در مورد ارتباطات خانوادگی، اجتماعی، زندگی مشترک، برقراری روابط جنسی( در شرایط فعلی) و رعایت پروتکل های بهداشتی است و این امر رابطه صمیمی زوجین را تحت‌تأثیر قرار می دهد.

کرونا نه تنها عروسی بلکه بطور تقریبی همه مرحله های آن از خواستگاری، انجام ازمایش ها، عقد، خرید و حتی شیوه پذیرایی را تحت‌تأثیر قرار داده است، موضوعی که به اعتقاد متخصصان نیازمند تبیین اموزش های به روز و مناسب با وضعیت فعلی جامعه است.

رواج ازدواج های بی تکلف و کم جمعیت که خودبه خود بسياري از هزینه ها را هم کاهش داد، این باور را در اقشار مردم ایجاد کرد که این خود ما هستیم که در یک چرخه مستمر و بی فایده بایدها و اجبارهای زيادي در زندگی برای خویش ایجاد نموده ایم؛ به طوریکه بسياري از مرحله های قبل از ازدواج که باعث تحمیل هزینه های سرسام‌اور به خانواده ها و زوج های جوان می شود را میتوان با تغيير طرح واره های ذهنی و تابوهای اجتماعی از سر راه برداشت.

در دوران کرونا ازدواج کنیم یا نه

به این معنی که تسهیل ازدواج قبل از آن که به اقدام مسوولان مرتبط شود نیازمند یک برانگیختگی اجتماعی در لایه های مختلف جامعه است.

بهترین زمان برای یک ازدواج

اینک بهترین زمان برای یک ازدواج به دور از تجمل و برو و بیای معمول است و باتوجه به بالا رفتن سِنِمان بهتر است زودتر تشکیل خانواده دهیم و معلوم نیست تا چه زمانی این شرایط کرونایی به طول انجامد.

زوج های جوان نباید منتظر پایان شیوع کرونا برای شروع زندگی خود باشند، به هیچ وجه معلوم هم نیست که پایان شیوع کرونا چه زمانی است. در این وضعیت با توجه به ضروری بودن تداوم فرآیند ثبت ازدواج و به تبع آن ارائه خدمات سلامت زمان ازدواج، تمهیدات پیشگیرانه لازم( فاصله گذاری هوشمند) جهت حفظ سلامت زوجین و خانواده آنها و همینطور پرسنل ارائه دهنده خدمت در مراکز خدمات زمان ازدواج و دفترهای ثبت ازدواج صورت گرفته است.

چیزی از شادی ما کم نمی شود چنانچه به صورت آسان تری به خانه بخت برویم، باید یاد بگیریم با شادی های ساده تر و کم هزینه تر هم میتوان زندگی کرد حتی چنانچه مشکل مالی هم نداشته باشیم باید این مسئله را بعنوان یک حقیقت بپذیریم و برای ایجاد تغيير تلاش کنیم.

کرونا به ما یادآوری کرد که چه قدر در حال اسراف و ایجاد الودگی در کره زمین بودیم و تنها به خوشی های محدود خود توجه داشتیم نه به شادی به معنای رضایت درون که باید به مفهوم رضایت درون بیش از گذشته توجه کنیم.

بسیار مهم است اگر زوجی را در خانواده دارید که در انتظار هستند تا در این وضعیت زیر یک سقف بروند به آن ها تأکید کنید تنها در انتظار برگزاری یک جشن برای آغاز زندگی خود نباشند بلکه شادی مفهومی فراتر از یک جشن داشتن است و باید خوشی و شادمانی حقیقی را تجربه کنند.