روایتی نو از زندگی در محله و شهرک دهکده المپیک

روایتی نو از زندگی در محله و شهرک دهکده المپیک

چند روز پیش با یکی از ساکنین خانه های دهکده المپیک هم صحبت شدیم؛ ایشان در یکی از آپارتمان های شهرک دهکده المپیک زندگی می کنند. با با این سوال که زندگی در خانه های دهکده المپیک چطوره هست، هم کلام شدیم. ایشان روایتی نو از سیر تغییر و تحولات این محله و تاثیر زندگی در این منطقه را داشتند. ادامه گزارش را از زبان ایشان می گوییم.

تفاوت بین دهکده المپیک و شهرک دهکده المپیک

ببینید، یه چالشی همیشه بین افراد و خانوارهای جدیدی که به این محله میان با ساکنین قدیمی وجود داره، اونم نحوه آدرس خواستن و آدرس پرسیدن، و حتی آدرس دادنه. بطور کلی به محدوده غرب رودخانه کن تا محله دریاچه که به نسبت نوساز هم هست دهکده المپیک می گویند؛ یعنی شما پس از عنوان کردن این واژه باید کروکی یا نام دقیق محله زیر مجموعه آن را نیز بگویید.
اما وقتی کسی به ابتدای این عبارت شهرک اضافه می کنه، تو منطقه ۲۲ فقط یک شهرک دهکده المپیک وجود داره، و اونم در انتهای بلوار دهکده المپیک و پس از زیرگذر واقع شده، اگر در نقشه گوگل هم سرچ بزنید فقط همونجا برای شما نمایش داده میشه. این شهرک یا محله قدیمی، خیابان و کوچه هم نداره، که متاسفانه در سال های اخیر، مردم فراموش کردند که شهرک های مسکونی بر اساس شماره یا نام بلوک آن ها تقسیم بندی میشن، نه کوچه و خیابان.
یه نکته هم هست که باید بهش دقت کنید، اینکه شماره بلوک های شهرک دهکده المپیک از عدد ۲۰ شروع می شوند، سر این عدد و رقم ها یه خاطره جالب هم براتون بگم که البته طنز تلخی ست.
این خاطره مربوط به عید حدود ۱۰ سال پیش بود، یکی از بچه محل هایمان شبانه میره پیاده روی دور شهرک. تو یه بخشی از مسیر، به قصد و نیت ورزشی شروع می کنه به دویدن و سربازهای گشت نیروی انتظامی نگهش می دارند و ازش می پرسند که کدوم بلوک زندگی می کنی؟ رفیق ما هم میگه بلوک ۲ و ولش می کنند؛ همین که رهاش می کنند به سربازها میگه سرکار اینجا اصن بلوک ۲ نداریم.
خلاصه که یه سری سرباز توجیح نشده و بی اطلاع از محیط و محله را گذاشته بودند برای پاییندن خانه مردمی که می خوان برن مسافرت. الحمدالله که الآن باز وضعیت بهتر شده و کلانتری ۱۲۴ شهرک گلستان زحمت می کشند و نیروهایی باسابقه را که با محله آشناییت دارند را حفظ کنند.

از نکات مثبت منطقه، فضای بزرگ دهکده المپیک

یکی از بزرگترین مزیت های دهکده المپیک که آن را از دیگر محلات متفاوت و سرتر می کند، محیط بزرگ، فضای سبز به نسبت زیاد، البته اگر اجازه دهند چیزی باقی بمونه، و همینطور امکانات رفاهی جهت رفع نیازهای معیشتی و بعضی وقتا حتی رفع حاجت است.
وقت شما از خانه خودتان خارج می شوید، با بوستان های بزرگی نظیر پارک جوانمردان، ۱۵ دقیقه (یک ربع)، آن هم پیاده فاصله دارید.
اگر هم تو این بین نیاز به سرویس بهداشتی و رفع حاجت پیدا کردید، تقریبا همه پارک های اطراف دهکده المپیک دارای سرویس بهداشتی هستند؛ البته بعضا ممکنه خیلی تمیز نباشند، اما کاچی به از هیچیه. حالا خیلی از محله های غرب تهران به همین صورت هستند، ولی حالا دهکده باز این مدل امکاناتش خیلی بیشتره.
دقیقا در نقطه مقابل یادمه یک بار سمت شرق تهران و خیابان پیروزی رفتیم و اتفاقا پاییز هم بود. آقا چشمتان روز بد نبینه، سرویس که هیچی حتی یه پارک پیدا نمیشد که آدم پشت یکی از درختاش سرپایی کارشو انجام بده. یعنی قدم به قیدم خیابان و کوچه و پر رفت و آمد، یعنی حتی نمیتونی یه گوشه خارج از دید پیدا کنی که لباستو مرتب کنی. خلاصه بالاخره یه پاساژ پیدا کردیم که با اینکه حداقل ۱۰ طبقه ای بود، کلا یه سرویس داشت و اونم در طبقه منفی ۲ بود.

نتایج مثبت در پیشرفت دهکده المپیک طی ۲۰ سال گذشته

تو این یکی دو دهه اخیر و از سال ۱۳۸۰ به بعد، این محله از نظر ورود امکانات رفاهی و ساخت خیابان ها و بزرگراه ها خیلی متحول شد. قیمت آپارتمان در دهکده المپیک هم با توجه به شرایطی که داره مناسب هست، به چند تا از ترقی های مهم منطقه المپیک بخوام اشاره کنم:

  • برج طوبی
  • بیمارستان تریتا
  • پارک جوانمردان
  • آبشار تهران
  • تکمیل بزرگراه همت
  • بیمارستان نیکان غرب
  • فروشگاه شهروند زیبادشت
  • افتتاح بازار بزرگ ایرانمال
  • پاساژهای جدید و در حال تکمیل
  • افتتاح دریاچه چیتگر در اوایل دهه ۹۰
  • ساخت بزرگراه های منطقه ۲۲ و تقاطع های غیر هم سطح جدید

بعنوان آخرین پروژه هایی که در دهکده المپیک وجود داره هم، افتتاح نصفه و نیمه آزادراه تهران شمال است که پیر اهالی را درآورد. خودم دقیقا یادمه، در دوره خردسالی، رییس جمهور وقت، آقای هاشمی رفسنجانی آمدند کلنگ شروع ساخت این آزا دراه تهران-شمال را زدند. من که واقعا خودم اصن باورم نمیشه نمردم و این اتوبان را دیدم. که البته از شانس ما خورد به دوره اپیدمی کرونا که مسافرت رفتن را کنسل کردم.

چطوری می تونم تو دهکده المپیک خونه ای مناسب پیدا کنم؟

قیمت آپارتمان در دهکده المپیک

حقیقتش بر خلاف مزایایی که از محیط زندگی در دهکده برایتان گفتم، جستجوی خانه در بنگاه های ۶ متری و زیر پله ای این محله چندان راحت نیست. اکثرا صرفا مسئول بده بستان های صاحب خونه و مستاجرها هستند و همگی بازنشسته. درسته، ممکنه با توجه به سن و سال، تجربه بالایی داشته باشند، اما در زمینه راهنمایی مشتریان و افرادی که بدنبال خرید و فروش یا رهن و اجاره خانه و آپارتمان در دهکده المپیک هستند، اصن حوصله ندارند.
برای این کار شما به نیروهای جوان تر و تخصصی نیاز دارید که در این زمینه آموزش تخصصی لازم را دیده باشند.
یک آژانس املاک در دهکده المپیک با نام مشاور املاک مسکن آسا، چند سالی است که بعنوان یکی از معتبرترین دپارتمان های دهکده المپیک و املاک های منطقه ۲۲ مشغول به فعالیت است. هنگام صحبت با چند نفری از ساکنین جدید متوجه شدم که از مشاورین املاک مسکن آسا برای پیدا کردن خانه مناسب در این منطقه کمک گرفته اند و تجربه های خوبی داشتند و راضی بودند.

قیمت مسکن در دهکده المپیک نسبت به مزایاهایی که اشاره کردین، خوبه؟

قدیمی های اینجا خونه هاشون رو حک طلا میدونن، هر چی بخواد داره  و از هیاهوی پایتخت به دوره، با این که با دسترسی هایی که آپارتمان ها و برج های دهکه المپیک داره خیلی به مکز پایتخت میشه سریع دسترسی پیدا کرد. خرید آپارتمان در دهکده المپیک رو به شدت توصیه میکنم، چون تو این چن سال این همه پیشرفغت کرده و مطمئنم که حالا حالا ها جای رشد داره و خرید خانه هالی ویلایی در دهکده المپیک یا خرید آپارتمان ی جورایی حکم سرمایه گذاری رو دارند. در بین ملک ها و آپارتمان منطقه ۲۲ من خودم عاشق دهکده المپیکم و هر کی میاد این محله هم عاشق اینجا میشه.
 با وجو قیمت مسکن در دهکده المپیک به نظرم از مشاوران مسکن آسا حتما بخواین که تو پیدا کردن ی آپارتمان خوب بهتون کمک کنن. انشالله سقفی باشه بالای سرهمه آدما.

خرید ملک در دهکده المپیک

در بین محله هایی که تو دهکده المپیک وجود دارد کدام محبوب تر است؟

ببینید، کل خیابونهای اینجا خوب و قشنگه و جواب این سوال قطعا به سلیقه من برمیگرده و شاید برای همه حکم نباشه، آپارتمان های زیبادشت، آپارتمان های شهرک لاله، آپارتمان ها در صدرا و آپارتمان در شهرک چشمه هر کدوم ی خوبی های خودشون رو دارن اما بیشتر اونجاها خونه های ویلایی خیلی توپی داره، من خودم خیابان طبیعت رو خیلی دوست دارم.