قیمت ایزوگام فویلدار دو لایه

قیمت ایزوگام فویلدار دو لایه

یکی از اصولی ترین و موثرترین راه هایی که برای عایق سازی بناهای مسکونی و سایر سازه ها در مقابل رطوبت وجود دارد، بهره گیری از ایزوگام دو لایه دلیجان یزد تهران است که در سایت آراد برندینگ به تفصیل در مورد آن صحبت شده است.

که مانند یک لایه محافظ بر روی مصالح ساختمانی به کار رفته در بام، کف یا دیواره ها کشیده می شود و جلوی نفوذ نم به داخل بافت آنها را می گیرد.

و به این ترتیب استحکام و مقاومت این سازه ها را تا حد ممکن افزایش می دهد و مانع از بروز هر گونه آسیبی در آنها می گردد به همین دلیل هم تولید این محصولات سبب ایجاد یک تحول عظیم در امر مقاوم سازی سازه های مختلف گردیده و اهمیت فنی زیادی دارد

در حال حاضر برای ایجاد زیر سازی برای انجام هر کاری از جمله رنگ رزی یا سنگ و سرامیک کاری بناها به ویژه در مناطق مرطوب شمال کشور، قبل از هر کاری یک لایه ایزوگام در کف کار کشیده می شود.

تا در طی سالها نفوذ رطوبت آسیبی به رنگ و مصالح وارد نکرده و زیبایی آنها را مختل نسازد یا هزینه های زیادی بر روی دوش افراد قرار ندهد.

از این رو یک بار صرف هزینه برای اجرای ایزوگام یک راه حل معقول به حساب می آید و افراد را از بارها پرداخت هزینه برای تعمیرات بی نیاز می کند.

ایزوگام دولایه فویلدار

یکی از معضلات مهم ساختمانها به ویژه در مناطق گرم و کویری گرم شدن خانه از طریق جذب نور خورشید از بام ساختمان است، طراحی ایزوگام دو لایه فویلدار با کشیدن یک لایه فویل آلومینیومی براق بر روی ایزوگام باعث بازتابش نور خورشید به ویژه در فصول گرم سال شده و مانع از ایجاد گرمای زیاد در ساختمان می شود.

بر عکس نیاز خانه های مناطق کویری به ایزوگام فویلدار، خانه های مناطق کوهستانی و استانهای سرد شمال غرب کشور که حتی در طول تابستان نیاز به سیستم سرمایشی داخل خانه هایشان ندارند به جذب گرما از طریق سقف نیاز داشته و بنابراین انتخاب ایزوگام فویلدار برای این خانه ها انتخاب خوبی نخواهد بود.

مورد دیگر استفاده از ایزوگام برای عایق بندی سرویسهای بهداشتی می باشد در ین مورد نیز نیاز به بازتابش نور نبوده و استفاده از ایزوگام فویلدار کاری بیهوده می باشد.

ایزوگامها بر اساس تعداد لایه تشکیل دهنده به انواع دو لایه مثل ایزوگام دولایه فویلدارو تک لایه دسته بندی می شوند که ضخامت انواع دو لایه به ۴ میلیمتر می رسد که به آن ایزوگام ۴ میلیمتری می گویند.

تولید ایزوگامهای ۴ میلیمتری طبق استانداردهای جهانی و با استفاده از موادی مانند قیر معدنی و صنعتی، مواد پلیمری، پلی استر سوزنی، پودر تالک، پلی اتیلن و باند و چسب عمودی صورت گرفته و در انواع فویلدار و بدن فویل تولید می شود.

به منظور پوشش بام ساختمان در مناطق پر برف و باران استفاده از ایزوگامهای تک لایه مناسب نبوده و برای این مناطق باید حتما ایزوگام دو لایه که در ترکیب آن از مواد پلی استر سوزنی استفاده شده است به کار برده شود.

قیمت ایزوگام دو لایه

هر عایق رطوبتی دارای انواع مختلفی است و ایزوگام نیز از این قاعده مستثنی نیست که به دلیل داشتن تنوع در مدلها قیمتهای آن نیز متفاوت می باشد، قیمت ایزوگام دو لایه نیز بسته به کیفیت، نحوه خرید، نوسانات بازار، هزینه های تولید و کیفیتهای مواد اولیه متفاوت می باشد.

قیمت ایزوگام دولایه از ایزوگام تک لایه گرانتر است و نمونه های طرح دار آن در مکانهایی که در معرض دید است استفاده می شود و قیمتهای آن نیز بالاتر می باشد.

ایزوگام دولایه به دلیل داشتن فویل نور خورشید را منعکس می کند و این باعث می شود برف به خوبی دوب شود و راحت تر سراریز شود، همچنین نوع باکیفیت آن از بهترین مواد اولیه تشکیل شده که یک رول آن حدود صد متر می باشد

ایزوگام دارای وزنی بین ۳۷ تا ۴۲ کیلوگرم است که نمونه های باکیفیت بعد از داغ شدن بوی نامطبوعی از آن استشمام نمی شود که این بو نشان دهنده استفاده از پودرهای معدنی به جای قیر در عایق می باشد، با کشیدن دست بر روی آن نباید در کف دست سیاهی ایجاد شود در غیر اینصورت می توان فهمید از مواد پلیمری در آن استفاده شده است که در قیمت ایزوگام دو لایه تاثیرگذار است.

ایزوگام خوب دارای مقاومت کششی بالایی است و با خم شدن و کشیده شدن دچار شکستگی و پارگی نمی شود، لذا با قرار دادن تکه ای از این عایق در فریزر می توانید به بالا بودن کیفیت آن پی ببرید چون اگر کیفیت بدی داشته باشد دچار شکستگی می شود.