دکوراسیون آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

آشپزخانه قلب خانه است. امروزه طراحی دکوراسیون داخلی خانه یکی از موضوعات مهمی است که بیش از پیش به آن توجه می‌شود. سبک و تم اصلی دکوراسیون باید در تمام قسمت‌های خانه رعایت شود. به طور مثال دکوراسیون آشپزخانه باید متناسب با سبک کلی دکوراسیون خانه باشد.اگر دکوراسیون خانه شما کلاسیک باشد، دکور آشپزخانه نیز باید کلاسیک انتخاب شود. اما اگر از علاقه مندان سبک مدرن هستید؛ چیدمان شما باید در سبک مدرن باشد. در این مقاله قصد داریم دکوراسیون آشپزخانه مدرن را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

هرآنچه که باید در مورد دکوراسیون سبک مدرن باید بدانید

سبک دکوراسیون مدرن از اواخر قرن نوزدهم میلادی در اروپا مطرح شد. این سبک نو انقلابی در چیدمان کلاسیک و سنتی خانه‌های اروپایی به وجود آورد و کم‌کم طرفداران سادگی و ظرافت و زیبایی از سراسر جهان شیفته این سبک زیبا شدند.

سبک دکوراسیون مدرن چه ویژگی‌هایی دارد

این سبک خاص وساده ویژگی و المان‌هایی دارد که به راحتی می‌توان تفاوت آن را با سبک‌های دیگر تشخیص داد‌.‌ ترکیب‌های نامتناسب، استفاده از رنگ‌های سیر یا تیره، تنوع مواد اولیه، استفاده از طرح‌های حیوانات وگل و گیاه طبیعی در خانه آشپزخانه‌های کرومیومی و براق،نورپردازی های انتزاعی و استفاده از نور طبیعی، استفاده از وسایل فلزی، استفاده از مبلمان راحتی با کارایی بالا و ایجاد حس فضای باز و آزادی از المان‌های به کار رفته در این سبک دکوراسیون است.

دکوراسیون اشپزخانه چگونه باید باشد

 انواع مختلفی از سبک دکوراسیون‌ها را می‌توان در خانه طراحی و اجرا کرد. پس از انتخاب سبک اصلی باید در مورد چیدمان داخلی آشپزخانه ها نیز مواردی را رعایت کرد یکی از اصول و قوانین دکوراسیون در آشپزخانه این است که کابینت‌ها از متریال با کیفیتی انتخاب شوند و وسایل ضروری و مورد استفاده آشپزی نیز در جای خوب و مناسبی قرار گیرند. نورپردازی فضا و کفپوش آن نیز از سایر مواردی هستند که باید در انتخاب آن‌ها بسیار دقت شود

چیدمان آشپزخانه در سبک مدرن چگونه باید باشد؟

اگر سبک دکوراسیون منزل شما مدرن است به تبع فضای آشپزخانه و سبک کابینت‌ها نیز فضای مدرن‌تری دارند. کابینت‌های سبک مدرن معمولاً براق تر هستند و با المان‌ها و آکسسواری‌های خاصی تزیین می‌شوند.   این سبک مورد علاقه مینیمالیست هاست و معمولاً آشپزخانه بسیار تمیز و آراسته و خلوت به نظر می‌رسد معمولا در کنار کابینت های براق از پرده‌های بسیار ساده در رنگ‌های خنثی استفاده می‌کنند. تضاد رنگی یا استفاده از رنگ‌های مکمل نیز در سبک مدرن بسیار دیده می‌شود.

آشپزخانه به سبک مدرن

در طراحی آشپزخانه به سبک مدرن از کابینت‌هایی جدید با متریال بسیار باکیفیتی استفاده می‌شود. محدودیت انتخاب رنگ نیز ندارید. طراحی داخلی این کابینت‌ها معمولا با حداکثر کارایی و ظرفیت انجام می‌شود و همه وسایل اشپزخانه باید در داخل کابینت‌ها قرار بگیرند و اشپزخانه بسیار شیک،تمیز و مرتب به نظر بیاید.

چه کابینت‌هایی برای سبک مدرن مناسب هستند؟

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن دو نوع سبک برای کابینت‌ها بسیار محبوب و متداول‌اند. کابینت سبک مدرن و کلاسیک. هر دوی این کابینت ها زیبایی‌های خاص خود را دارند. در انتخاب نوع مناسب که هماهنگی و هارمونی کامل با سبک دکوراسیون آشپزخانه شما داشته باشد؛ باید دقت لازم را داشته باشید.

چند مدل کابینت داریم؟

 کابینت‌ها علاوه بر ام دی اف‌ها،مدل‌های دیگری دارند که به ترتیب به کلاسیک، چوبی ، ممبران، وکیوم و های گلاس تقسیم می‌شوند. بر اساس نوع و طرح‌های مخصوصی که دارند می‌توان، هم در مدل‌ها و طرح‌های گوناگونی از آن‌ها استفاده کرد. معمولا کابیت‌های ممبران و ام دی اف برای سبک کلاسیک و وکیوم و های گلاس برای سبک مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابینت چوبی نیز در بین هر دو سبک مشترک است.

کابینت‌های کلاسیک برای آشپزخانه مدرن

برخی از افراد تصور می‌کنند که کابینت‌های کلاسیک فقط برای سبک کلاسیک مناسب هستند. اما در سبک مدرن نیز می‌توان از این کابینت‌ها استفاده کرد. در سبک مدرن که اهمیت به آراستگی فضا و تک رنگ بودن شیک است؛ می‌توان با تضاد رنگی و یا استفاده از طرح‌های خاص فضای خاصی را به وجود آورد. مثلا کابینت‌های چوبی مناسب سبک کلاسیک هستند اما در سبک مدرن می‌توان با تلفیق چوب و رنگ سفید یک فضای شیک و مدرن را ایجاد کرد.

مدل جدید کابینت‌های مدرن

همانطور که در بالا اشاره شد، کابینت‌های ممبران و های گلاس را برای سبک مدرن یک انتخاب بسیار مناسب و هوشمندانه‌ای هستند. این مدل کابینت‌ها برخلاف سبک کلاسیک هیچ تزیینات اضافی و یا شلوغ کاری ندارند. معمولا فضای اضافی نظیر شلف‌ها و سوپرمارکت با رعایت ظرافت و هنرمندی تمام طراحی و اجرا می‌شوند.

چه نکاتی را در آشپزخانه مدرن رعایت کنیم؟

به جز انتخاب مدل کابینت‌ها باید به نورپردازی و کفپوش‌ها، پرده‌ها و سایر لوازم آشپزخانه دقت و توجه کنید. مثلا پرده‌ای برای آشپزخانه مناسب است که جنس خوبی داشته باشد؛ زیبایی بصری آشپزخانه را تکمیل کند قابل تنظیم باشد نصب آسان و شستشو قابلیت شستشو داشته باشد. همچنین به عنوان عنصر مجزا کارایی و کاربرد بالایی داشته باشد و بدون تزئینات اضافی  و شلوغ باشد.

انتخاب رنگ مناسب برای پرده به اختیار خود شماست معمولاً پرده آشپزخانه را کمی روشن تر همرنگ کابینت ها انتخاب می‌کنند. اگر آشپزخانه بزرگی دارید می‌توانید با تضاد رنگ پرده جلوه خاصی به آشپز خانه ببخشید.

بهترین پرده برای سبک مدرن

اگر سبک دکوراسیون منزل شما مدرن است به تبع فضای آشپزخانه و سبک کابینت‌ها نیز فضای مدرن‌تری دارند. کابینت‌های سبک مدرن معمولاً براق تر هستند و با المان‌ها و آکسسواری‌های خاصی تزیین می‌شوند.   این سبک مورد علاقه مینیمالیست هاست و معمولاً آشپزخانه بسیار تمیز و آراسته و خلوت به نظر می‌رسد معمولا در کنار کابینت های براق از پرده‌های بسیار ساده در رنگ‌های خنثی استفاده می‌کنند. تضاد رنگی یا استفاده از رنگ‌های مکمل نیز در سبک مدرن بسیار دیده می‌شود.

چرا نورپردازی آشپزخانه بسیار مهم است

آشپزخانه قلب خانه است و خانم خانه بیشترین زمان خود را در آشپزخانه سپری می‌کند برای اینکه  او با لذت از این ساعات استفاده کند و بدون خستگی و فرسودگی به کارهای مورد علاقه اش بپردازد؛ نیاز است که حتماً نورپردازی اصولی و زیبایی در آشپزخانه انجام گیرد مسلماً هر کدبانویی از آشپزی کردن در یک محیط نورگیر و روشن لذت می برد.

نور آشپزخانه چگونه تامین می‌شود

نور آشپزخانه هم به صورت طبیعی از طرف پنجره‌ها و هم از طریق لامپ، هالوژن ها، چراغ های مخفی و حتی لوسترها نیز می‌تواند تامین شود اما این نور توسط پرده مناسب می‌تواند قابل تنظیم باشد. اهمیت نور در آشپزخانه بسیار مهم است زیرا به شدت در روحیه و خلق و خوی افراد تاثیر گذار است.

نتیجه گیری

در این مقاله دکوراسیون آشپزخانه مدرن را مورد بررسی قرار دادیم. در زندگی امروزی سبک مدرن به علت زیبایی، سادگی و ظرافت طرفداران زیادی دارد. در سبک مدرن از کابینت‌های ممبران و های گلاس استفاده می‌شود. تلفیق کابینت‌های چوبی با رنگ سفید می‌تواند فضایی خاص و چشم نوازی را به وجود بیاورد. علاوه بر دقت بر انتخاب مدل کابینت باید به سایر لوازم و اثاث آشپزخانه نظیر کفپوش، نورپردازی و پرده توجه کرد. در سبک مدرن معمولا اراستگی و ظرافت بیش از سایر المان‌ها مهم و تاثیرگذار است.

سوالات متداول

  1. در سبک مدرن چه کابینت‌هایی استفاده می‌شود؟ در این سبک کابینت‌هایی نظیر ممبران و های گلاس و بعضا چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. شاخصه اصلی سبک مدرن چیست؟ آراستگی، ظرافت و سادگی از شاخصه‌های اصلی سبک مدرن هستند.
  3. ایا در سبک مدرن می‌توان از کابینت‌های چوبی استفاده کرد؟ بله در این سبک تلفیق کابینت چوبی با های گلاس می‌تواند بسیار چشم نواز باشد.