شیک‌ترین طراحی دکوراسیون خانه با آینه و کنسول و میز آرایش آنتیک

شیک‌ترین طراحی دکوراسیون خانه با آینه و کنسول و میز آرایش آنتیک

میز های کنسول، بوفه ها و میز های آرایش آنتیک از وسایل تزیینی هستند که کاربرد زیادی، هم در زیبایی و هم در ایجاد فضای کافی برای قراردادن برخی از وسایل دارند. اغلب از میز کنسول با آینه استفاده می‌کنند. اگر شما دارای منزلی هستید که آن را به سبک کلاسیک طراحی کرده و چیده‌اید، یک آینه و کنسول آنتیک، و یا بوفه بول تمام‌کننده زیبایی منزلتان خواهد بود. این اشیا را می‌توان در بسیاری از بخش های خانه قرار داد. این سبک میز و بوفه ها به این دلیل که به شکل نیمه میز است، جای زیادی را اشغال نمی‌‎کند.
آینه و کنسول، معمولا در سبک‌های کلاسیک، مدرن، روستیک، آنتیک و… تولید می‌شوند و انواع پایه‌دار، بدون پایه، قفسه‌ای، بوفه‌ای، کشودار و… قابل سفارش و انجام هستند. شما می‌توانید سبک و مدل دلخواه خود را با توجه به سبک وسایل دیگر خود مانند مبل، ناهارخوری و تخت، سفارش دهید که با میز کنسول‌تان با این وسایل هماهنگی لازم را داشته باشد. وجود هماهنگی میان آینه و کنسول با دیگر وسایل داخل خانه، باعث میشود تا طراحی خانه، بسیار شیک و لاکچری به‌نظر برسد.
ما در این مقاله قصد داریم تا شیک‌ترین طراحی دکوراسیون خانه با آینه و کنسول، بوفه و میز های آرایش و کاربرد این وسایل را برای شما توضیح دهیم تا اگر قصد خرید آن‌ها را داشته باشید، به‌راحتی آن را انتخاب کنید.

کاربرد میز کنسول


چون میز کنسول جای زیادی را دربر نمی‌گیرد، می‌توانید آن را در راهرو، اتاق‌خواب، نهارخوری، حال، پذیرایی و مکان‌های دیگر داخل منزل قرار دهید. این میز بسیار کاربردی است و وجود آینه روی آن، زیبایی کار را بیشتر میکند.

  • اتاق پذیرایی
    می‌توانید وسایل مانند قاب‌های عکس و وسایلی که برای‌تان خاطره‌ای را دربر دارد، روی میز کنسول در اتاق پذیرایی قرار دهید. معمولا وسایل پذیرایی از مهمان داخل میز کنسول قرار می‌گیرد. برای اتاق پذیرایی با دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک، یک آینه و کنسول آنتیک بسیار جذاب و چشم‌نواز است.
  • راهرو
    اگر راهرویی با فضای کم و باریک دارید، استفاده از یک کنسول به همراه آینه آن می‌تواند فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. آینه استفاده‌شده برروی این کنسول‌ها باید بزرگ باشد. معمولا زیر کنسول‌هایی که در راهرو قرار داده می‌شوند، خالی است و برروی یک طبقه از آن سبدهایی می‌گذارند تا وسایل کوچک و اضافی را داخل آن قرار دهند.
  • روبرو یا کنار در ورودی
    اغلب برای ورودی منزل از کنسول‌های آینه‌دار استفاده می‌شود تا در هنگام ورود یا خروج از منزل، خود را در آن دیده و وضعیت ظاهری خود را چک کنید. معمولا کنسول‌های قرارگرفته در این مکان، به‌صورت قفسه‌ای است تا افراد خانه و مهمان‌ها کفش‌های خود را درون این قفسه‌ها قرار دهند.

چند نوع آینه و کنسول آنتیک


اگر فردی هستید که به عتیقه‌جات تمایل و علاقه دارید، یک آینه و کنسول آنتیک برای منزل شما بسیار مناسب است؛ چون در برخی موارد، آینه و کنسول، نقطه کانونی و مرکزی خانه را به خود جلب می‌کنند. حال فرض کنید که این آینه و کنسول، آنتیک باشد. اغلب وسایل آنتیک رنگ و لعاب بسیاری دارند و انتخاب آن‌ها بسیار هوشمندانه خواهد بود. در این بخش چند مورد از آینه کنسول‌های آنتیک را نام می‌بریم.
بوفه یا کنسول بول فرانسه از چوب گران‌قیمت آبنوس، لاک لاکپشت و برنز ساخته شده که به دلیل وجود این متریال در زمان ساخت آن، این کار را بسیار اصیل و نفیس جلوه می‌دهد.
کنسول بعدی که آنتیک بوده، متعلق به قرن نوزدهم و ساخت فرانسه است. این کار ظاهری براق داشته و پایه‌های آن فرنچ کبریول است. طرح این کنسول تاپ مرمریت است که بسیار آن را زیبا کرده است.

کنسول دیگر که فرانسوی بوده، متعلق به قرن نوزدهم است و از چوب ماهگونی ساخته شده که این کار را بسیار اصیل جلوه می‌دهد. پایه‌های این کنسول طرح کبریول و تاپ مرمریت است که برروی کنسول و پایه‌های آن ورق طلا کار شده است.

نکات مهم در زمان خرید میز آرایش آنتیک

  • ابعاد میز
    پیش از این‌ که یک میز آرایش آنتیک را خریداری کنید، باید جای مناسب آن را مشخص کنید. باید این مورد را درنظر بگیرید که باتوجه به فضایی که دارید، میزی با چه ابعادی مناسب آن قسمت است. مهم است که میزی که می‌خرید، در اتاق مانعی ایجاد کند و رفت‌وآمد سخت شود یا این‌که جلوی در اتاق یا در کمئ قرار نگیرد.
  • متریال ساخت میز
    اکثرا در قدیم از چوب برای ساخت میز آرایش و میزهای دیگر استفاده می‌کردند. امروزه تنوع زیادی در جنس میزهای آرایش وجود دارد که علاوه‌بر چوب، از ام‌دی‌اف و فلزاتی مانند استیل برنز استفاده می‌شود. شما میتوانید با درنظر گرفتن بخش‌های دیگر اتاق و میزانی که قصد دارید برای میز هزینه کنید، میز آرایش مناسب خود را خریداری کنید.
  • انطباق با دکوراسیون
    قرار است در یک اتاق وسایل مختلفی همچون تخت‌خواب، آباژور و… قرار گیرد. میز آرایش انتخابی شما باید با دیگر وسایل هماهنگ باشد و تناسبی میان سبک و یا رنگ آن‌ها وجود داشته باشد. برای مثال اگر سبک کلاسیک را برای اتاق‌خواب‌تان انتخاب کرده‌اید، یک میز آرایش آنتیک، در میان وسایل دیگر بسیار چشمگیر خواهد بود.

مشخصات بوفه بول فرانسه


میز های کنسول در گذشته به عنوان مکانی برای نگهداری و در معرض دید گذاشتن وسایل و اقلام گران بها استفاده می شد و به عبارتی نقش یک گاو صندوق را ایفا می کرد.
اما امروزه برای قرار دادن ظروف و وسایل قدیمی و عتیقه استفاده می شود و می تواند جزء آیتم های لاکچری منزل شما محسوب شود.
اگر برای شما مهم است که در دکوراسیون منزل خود از وسایل شیک استفاده کنید، پس هم اکنون به سراغ بوفه بول فرانسه یا میز کنسول بروید تا به دکوراسیون منزل خود ظاهری مجلل تر هدیه دهید.
جنس این بوفه از برنز های اورجینال، لاک، لاک پشت و چوب آبنوس است و استفاده از همین موارد خاص در ساخت آن باعث ایجاد یک محصول متفاوت شده است.
این بوفه که در ابعاد مختلف مثل ۸۰۴۰۱۰۰ سانتی متری موجود است؛ برای اولین بار توسط  آندره چالز بول هنرمند فرانسوی ساخته شد. این هنرمند به لوئی چهاردهم یا پادشاه خورشید معروف بود و از ماهرترین صنعتگران دوره خود بود.