معیارهای انتخاب هود آشپزخانه چیست؟

معیارهای انتخاب هود آشپزخانه چیست؟

امروزه به دلیل بسته بودن و فضای کوچک خانه‌ها برای تهویه مناسب هوا به وجود یک هود قوی نیاز است. ازآنجایی‌که آشپزخانه را می‌توان مهم‌ترین قسمت یک سازه دانست، انتخاب یک هود زیبا با کارایی عالی از تصمیمات مهم محسوب می‌گردد. هود مخفی داتیس یکی از بهترین انتخاب ها در این زمینه بوده که برای از بین بردن بوی غذا، رطوبت و ذرات چربی حاصل از روغن بسیار مناسب است.

در انتخاب هود به چه نکاتی باید دقت کرد؟


کسب آگاهی و اطلاعات لازم در زمینه انواع هود و کارایی آن‌ها، تصمیم‌گیری و انتخاب درست یک هود مناسب را به دنبال خواهد داشت. برای این انتخاب؛ شرایط اولیه مانند بودجه مالی، مکان قرارگیری هود و خواسته‌های کاربر در نظر گرفته و سنجیده می‌شود.
البته باید در نظر داشت که هود مخفی داتیس با داشتن ویژگی‌های مثبت می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در ادامه به نکات خاصی باید دقت کرد تا نتیجه درستی ایجاد شود. شما می‌توانید تمامی این نکات را در نظر داشته باشید و با توجه به کاربرد محصول در منزل خود، هود مخفی داتیس را از نمایندگی داتیس سفارش دهید.

  • میزان صدا: مطمئنا در نظر تمام افراد، هرچه صدا ایجادشده از هود کم‌تر باشد؛ بهتر است. اما باید دانست که صدا هود بر اثر قدرت مکش و نوع پروانه ایجاد می‌شود و این موارد نیز در هر هودی متفاوت است.
  • قدرت مکش: این قدرت برحسب مترمکعب سنجیده خواهد شد و تعداد شعله‌های اجاق‌گاز در نظر گرفته می‌شود. به‌طور مثال برای یک اجاق پنج شعله به هودی باقدرت مکش شش‌هزار مترمکعب باشد.
  • پروانه موتور: دو نوع پروانه موتور در هودها وجود دارد، پروانه هود فلزی که از طول عمر بیش‎تری برخوردار بوده و پروانه موتور پلاستیکی نسوز که عمر مفید کم‎تری دارد.
  • فیلتر: همه هودها داری یک فیلتر هستند، البته فیلترها از جنس‌های مختلف الیافی، آلومینیومی و ذغالی تولید می‌شوند. فیلتر الیافی بیش‌تر در هودهای زیرکابینتی به کار می‌رود. فیلتر آلومینیومی که از پرکاربردترین فیلترها بوده، قابلیت‌هایی مانند تعویض و شست‌وشو آسان را دارد. فیلتر ذغالی مناسب آشپزخانه‌هایی بوده که دودکش ندارد و این فیلتر باعث تهویه هوا نیز می‌گردد. همچنین تقریبا سالی یک‌بار باید تعویض شود.
  • حسگر قوی: درصورتی‌که هود دارای سنسور قوی باشد، بلافاصله با دود و حرارت به‌طور خودکار روشن می‌شود.
  • زیبایی طرح و مدل: برخی از هودها متناسب با چیدمان آشپزخانه زیبا نیستند و درعین‌حال هودهایی هستند که زیبایی آشپزخانه را چند برابر می‌کنند.


انواع هود


امروزه هودهای زیادی با ویژگی و کارایی متفاوت در بازار لوازم‌خانگی وجود دارد. هودهای خانگی را می‌توان به هود مخفی، هود زیرکابینتی، هود شومینه‌ای، هود جزیره یا فانتزی و هود مورب تقسیم‌بنندی نمود. در این بخش از مطلب به توضیح کوتاهی از انواع هود خواهیم پرداخت.

  • هود مخفی


هود مخفی در داخل کابینت جاگذاری و تعبیه می‌شود. همچنین دارای قدرت مکش بالایی است. فیلتر موجود در این هود از جنس آلومینیومی بوده و به‌راحتی قابل تعویض و شست‌وشو می‌باشد. در بین تمامی برندها هود مخفی داتیس باکیفیت بالا می‌تواند نیازهای یک کاربر در زمینه هود را برطرف نماید.

  • هود مورب


هود مورب جز پرفروش‌ترین‌ها در انواع هود محسوب می‌شود. صدای کم، قدرت مکش بالا، ظاهر چشم‌نواز و شیشه نشکن از ویژگی‌های برجسته آن است.

  • هود زیر کابینتی

این هود از مدل‌های اولیه هودهای خانگی به شمار می‌رود. صدای زیاد و قدرت مکش کمی دارد. هود زیر کابینتی در فضای کم زیر کابینت قرارگرفته و فیلتر آن الیافی است.

  • هود شومینه‌ای

هودهای شومینه‌ای علاوه بر قدرت مکش بالا و صدای بسیار کم از تنوع طرح و مدل برخوردار است. البته باید بیان کرد که این مدل هود برای نصب به فضای زیادی نیاز دارد.

  • هود جزیره‌ای

این هود به‌جای دیوار، روی سقف نصب خواهد شد. ازنظر کارایی تفاوت چندانی نسبت به هودهای شومینه‌ای ندارد. البته این هود بسیار فانتزی و شیک بوده و امروزه از طرفداران زیادی برخوردار است.

چگونه هود مناسب با آشپزخانه انتخاب کنیم؟

خرید و انتخاب نوع و مدل هود در آشپزخانه یک انتخاب و سلیقه شخصی است. شما می‌توانید متناسب با چیدمان و لوازم آشپزخانه به انتخاب یک هود مناسب بپردازید. بعد از بررسی انواع هود و کارایی آن‌ها در قدم اول باید به‌ظاهر هودها توجه نمود.

انتخاب رنگ هماهنگ با آشپزخانه اولین قدم در افزایش زیبایی دکوراسیون است. رنگ سفید می‌تواند در هر دکوری خود را جای دهد و جلوه زیبایی در آشپزخانه ایجاد نماید. چنانچه رنگ مشکی نظر شماست، باید بگوییم که رنگ کلاسیک و چشمگیری را انتخاب کردید.

البته ممکن است بیش‌تر لوازم آشپزخانه استیل و فلزی باشد، در این صورت بهترین پیشنهاد برای صاحب این خانه هود فلزی ضدزنگ است. درعین‌حال اگر وسایل شما فلزی و استیل هم نباشد، می‌توانید یک هود فلزی را با شیرآلات و یا دسته‌های کشو و کابینت‌ها هماهنگ کنید.

درصورتی‌که شما دکور مدرن، امروزی و خاص را می‌پسندید؛ خرید هود مخفی داتیس گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. هود مخفی داتیس به‌صورت پنهانی در زیر کابینت قرار می‌گیرد. قدرت مکش هود مخفی داتیس بین هفتصد تا نهصد مترمکعب بوده و فیلتر آلومینیومی آن قابل‌شست‌وشو بوده و تعویض آن بسیار آسان است.