بهترین کاغذ دیواری برای دکوراسیون اداری

بهترین کاغذ دیواری برای دکوراسیون اداری

برای دفتر کار و یا اداره، چه نوع کاغذ دیواری را باید انتخاب کرد؟ این سوالی است که شاید خیلی از شما، به‌عنوان صاحب کسب و کار و یا مدیر یک اداره، بارها و بارها از خودتان پرسیده‌اید و احتمالاً هر بار نیز، از پیدا کردن یک جواب درست و حسابی، عاجز مانده‌اید. انتخاب والپیپر، شاید در ظاهر بسیار ساده و در حد آب خوردن به نظر برسد، اما خب از قرار معلوم، برای خیلی‌ها بسیار چالش‌برانگیز است!

انتخاب کاغذ دیواری اداری سخت است، این موضوع را حتی حرفه‌ای‌ترین طراحان دکوراسیون داخلی نیز به آن اعتراف کرده‌اند. اما بد نیست بدانید که با یادگیری و توجه به چند اصولی پایه اما اساسی، روند انتخاب والپیپر برای اداره و دفتر کار را می‌توان تا حد بسیاری سهولت بخشید. در این گفتار کوتاه، قصد داریم تا از اصول و قوانین انتخاب کاغذ دیواری برای اداره‌ها برای شما حرف بزنیم و راهنمای شما باشیم.

انتخاب کاغذ دیواری

اهمیت انتخاب کاغذ دیواری اداری

هرچند که امروز به‌دلیل کرونا ممکن است میزان کار در اداره‌ها و دفاتر به‌صورت حضوری کاهش پیدا کرده باشد، اما باز هم به هر حال، آمار حاکی از آن هستند که یک کارمند معمولی، روزانه بین ۵ الی ۶ از ساعت از روز خود را در اداره و محل کارش می‌گذارند. همین عامل، خود یک دلیل محکم و مهم برای آن که انتخاب کاغذ دیواری برای اداره‌ها، می‌تواند بسیار مهم باشد.

محل کار، به نوعی خانه دوم هر فرد به حساب می‌آید؛ پس باید به گونه‌ای باشد که بعد از مدتی، موجب خستگی، افسردگی و تنبلی و بی‌میلی نسبت به کار نشود. اگر بخواهیم از نظر علم روانشناسی این موضوع را بررسی کنیم، انتخاب کاغذ دیواری و به خصوص کاغذ اداری، بسیار بسیار مهم است؛ زیرا که ارتباط مستقیمی با عملکرد، خلاقیت؛ روان و بازدهی کارمندان دارد. به علاوه، پرستیژ و سطح کاری هر اداره نیز از ظاهر و دکور آن پیدا خواهد بود.

نکاتی برای انتخاب کاغذ دیواری اداری

چنان که در مقدمه به آن اشاره کردیم، انتخاب کاغذ دیواری برای اداره‌ها، سازمان‌ها و دفاتر کاری، هرچند ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد، اما با یادگیری و توجه به چند اصول ساده و پایه، می‌توان روند این کار را بسیار آسان‌تر کرد. در ادامه، چند نکته اساسی برای انتخاب والپیپر اداری را مشاهده خواهید کرد:

  • طبع محیط را بشناسید

پیش از هر چیز، قبل از اینکه به سراغ انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری اداری بروید، لازم است که طبع محیط را یشناسید. منظور از طبع، این است که آن محیط، آیا رسمی و جدی است، یا صمیمی و دوستانه؟ یا شاید هم ترکیبی از هر دو؟ بعد از اینکه کاربری و طبع محیط مشخص شد، سپس باید به‌دنبال انتخاب طرح و یا رنگ مناسب، برای آن طبع رفت. معمولاً اگر محیط تا حدودی رسمی و جدی است، استفاده از طرح‌های ساده و رنگ‌های مات توصیه می‌شوند.

  • انتخاب رنگ مناسب

بعد از اینکه طبع و کاربری محیط مشخص شد، باید به سراغ انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری رفت. معمولاً، برای ایجاد حس رسمیت و جدیت، انتخاب رنگ‌ها مات، تیره و غیردرخشان توصیه می‌شود. در عوض برای اینکه بخواهیم حداکثر صمیمیت و انرژی را ایجاد کنیم، باید از رنگ‌های روشن و شاداب و براق استفاده نماییم. بهترین انتخاب برای محیط کار، استفاده از رنگ‌های مات و غیردرخشان، با اندک ترکیبی از رنگ‌ها روشن و براق است.

  • انتخاب طرح کاغذ دیواری

بعد از رنگ، نوبت به انتخاب طرح کاغذ دیواری می‌رسد که از قضا، انتخاب آن نسبت به رنگ، اندکی سخت‌تر و نیازمند صرف دقت بیشتر است. طرح والپیپرها را می‌توان در دو دسته‌بندی ریز و درشت جای داد؛ برای اماکن تجاری و اداره‌ها، استفاده از طرح ریز اصلا مناسب نخواهد بود، زیرا که موجب کاهش بازدهی و تمرکز شده و از پرستیژ و جدیت محیط می‌کاهد. در عوض توصیه متخصصان بر آن است که در هنگام انتخاب و خرید کاغذ دیواری اداری، به سراغ طرح‌های درشت، طرح‌های محو و یا طرح‌های هندسی بروید.

  • لوکس یا مدرن؟

این موضوع، در حقیقت زیرمجموعه انتخاب طرح است، اما درست به اندازه باقی موارد، اهمیت دارد و باید به آن حسابی اهمیت داد. اینکه از طرح‌های مدرن استفاده کنیم یا طرح‌های سنتی، بیشتر به سلیقه شما به‌عنوان کارفرما بستگی خواهد داشت، اما معمولاً توصیه بر آن است که به سراغ طرح‌های مدرن بروید. طرح‌های مدرن از نظر روانشناسی آرامش‌بخش‌تر بوده، تمرکز را زیاد می‌کنند و البته خب شیک‌تر نیز هستند. به طور کلی، برای کاغذ دیواری اداری، طرح مدرن مناسب‌تر است.

خرید کاغذ دیواری

خرید کاغد دیواری اداری

اکنون از اهمیت خرید کاغذ دیواری مناسب برای اداره و دفاتر کاری، به خوبی آگاه هستیم و می‌دانیم که این کار هرچند ممکن است اندکی سخت باشد، اما به کمک رعایت چند اصول ساده، به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. ما در این گفتار کوتاه، سعی داشتیم که چند تا از کاربردی‌تری نکات را برای خرید کاغذ دیواری اداری، به شما معرفی کنیم و این مسیر را برایتان هموار سازیم. اما تمام این حرف‌ها به کنار، برایتان پیشنهادی ویژه داریم تا دردسر خرید کاغذ دیواری برای دفتر کار خود را به صفر برسانید. پیشنهاد ویژه ما به شما، استفاده از خدمات منحصربه‌فرد «ویکی دکو» است!

وب‌سایت ویکی دکو، وب‌سایتی که است که تماما به طراحی دکوراسیون اماکن شما اختصاص دارد؛ شما در این وب‌سایت نه تنها می‌توانید بهترین محصولات، از جمله والپیپرهای درجه یک و مناسب برای اداره و دفاتر خود را پیدا کنید، بلکه به آسانی و با تماسی ساده، قادر خواهید با تیم مجرب ویکی دکو ارتباط برقرار کرده، دکوراسیون منازل و دفاتر کاری خود را، به شیک‌ترین و مدرن‌ترین حالت ممکن، تغییر دهید.

تنوع محصولات موجود در ویکی دکو، به خصوص تنوع انواع کاغذ دیواری در آن، بسیار بالاست و می‌تواند هر نوع سلیقه‌ای را پوشش دهد. یکی از مزایای استفاده از این وب‌سایت آن است که بر اساس نوع کاربری، انواع مختلف والپیپر را برای شما دسته‌بندی کرده و انتخاب را تا حد زیادی برایتان آسان کرده است.

و در نهایت، سخن از قیمت محصولات است. گفتنی است که شما در ویکی دکو، می‌توانید بهترین محصولات را با نازل‌ترین قیمت، نسبت به تمام بازار، تهیه فرمایید. پس همین الان سری به وب‌سایت ویکی دکو بزنید و اولین قدم را برای تحول محیط اطراف خود، بردارید.